O kliencie
Firma z sektora usług finansowych działająca na terenie całego kraju, specjalizująca się w obsłudze drobnych podmiotów gospodarczych. Podstawowym zakresem działalności organizacji jest sprzedaż pakietu usług finansowych dla działalności gospodarczych w oparciu o sieć podmiotów franczyzowych na terenie całego kraju. Większość obsługi odbywa się poprzez systemy informatyczne, część wniosków jest przyjmowana w stacjonarnych oddziałach zlokalizowanych w miastach powyżej 50 tysięcy mieszkańców. Oddziały te obsługują 41% wniosków o otwarcie konta firmowego i uruchomienie linii debetowej w koncie firmowym.
Potrzeba biznesowa – opis wyzwania
Problem: wskaźnik poprawnie wypełnionych wniosków o założenie konta biznesowego i wniosków o uruchomienie linii debetowej w koncie utrzymuje się na poziomie 43% wszystkich wniosków uruchamianych w oddziałach stacjonarnych. Jest to zdecydowanie za dużo i mocno obciąża budżet oddziałów, a także wpływa negatywnie na poziom zadowolenia klienta ze świadczonych usług.
Potrzeba: usprawnienie procesu obsługi klientów, zwiększenie % poprawnie wypełnianych wniosków kredytowych (wskaźnik biznesowy).
Działanie: obniżenie kosztów obsługi klientów, zwiększenie poziomu satysfakcji klienta poprzez zmniejszenie % wadliwie wypełnionych wniosków o założenie konta i uruchomienie linii debetowej do 20% wszystkich składanych wniosków w oddziałach.
Zastosowane działania oparte na mechanizmach grywalizacji
Składająca się z dwóch modułów aplikacja natywna:
Etapy działań
Etap I: opracowanie regulaminu grywalizacji i założeń projektowych (funkcjonalności, merytoryki, promocji).
Etap II: realizacja zasobów microlearningu – jak poprawnie wypełniać wniosek o założenie konta i uruchomienie linii debetowej (2 obiekty).
Etap III: realizacja modułu testowego – pytania quizowe do samodzielnego testowania.
Etap IV: kampania informacyjna – regulamin grywalizacji – start programu.
Etap V: realizacja programu – bieżąca weryfikacja raportów.
Etap VI: rozstrzygnięcie rywalizacji.
Osiągnięte rezultaty – zmiana
Treści, na które warto zwrócić uwagę
Jednym z problemów związanych ze szkoleniem pracowników (także e-learningowym) jest ich umiejętność i zdolność zapamiętywania informacji prezentowanych w trakcie kursu. Dlatego w e-learningu świetnie […]
Na potrzeby warsztatów z metodyki e-learningu, które od lat prowadzę ukułam sobie termin opresyjny e-learning. Być może coś podobnego funkcjonuje na rynku – […]
6 października marka e-learning.pl zoorganizowała pierwszą edycję konferencji pt. E-learning w biznesie. Konferencja miała – oprócz dziesięciominutowego wystąpienia rozpoczynającego wydarzenie […]