Twoja platforma może być pełna świetnych szkoleń, interaktywnych wideo czy nawet odjazdowych podkastów. Może być intuicyjna w obsłudze i bogata w zasoby zaprojektowane zgodnie z zasadami metodyki. Ale co z tego, jeżeli nie wypromujesz odpowiednio e-learningu i nie przekonasz pracowników, że warto jest zainwestować czas i wysiłek w korzystanie z dobrodziejstw współczesnej e-dukacji. Jak wypromować e-learning?
Warto wykorzystać kilka poniższych wskazówek, traktując odbiorców szkoleń jak … klientów:
sprawdź, czy na pewno dobrze wiesz dla kogo robisz szkolenia i kto jest twoją grupą docelową. Jakie ta grupa ma potrzeby (niby oczywiste), co ją motywuje? W jakich warunkach ci ludzie pracują, na jakich urządzeniach będą korzystali ze szkoleń. Sporo informacji na ten temat znajdziesz w innych publikacjach na naszej e-wiedzy. Poszukaj, poczytaj, dopytaj: po prostu musisz wiedzieć, dla kogo pracujesz!
wytłumacz pracownikom językiem korzyści, dlaczego powinni zainwestować godzinę, dwie lub trzy w e-learning. W czym im pomoże wiedza w nim przedstawiona, jakie problemy rozwiąże, jakie prace będą łatwiejsze? Ważny jest zrozumiały komunikat, efektem powinna być myśl: ok, to szkolenie jest dla mnie! Wchodzę!
pokaż ludziom teaser, zajawkę szkolenia, jedną ze scenek lub infografikę, która jest jednocześnie mapą kursu. Buduj oczekiwania na bazie świetnych realizacji, ale pamiętaj też, że te oczekiwania muszą być spełnione.
nagrywaj testymoniale video, krótkie mini wywiady z osobami, które są zadowolone, że zapoznały się z kursem, niech powiedzą w czym im pomógł. Takie wideo świetnie sprawdza się w działaniach promocyjnych, newsletterach, kanałach społecznościowych. A gdyby jeszcze były zrobione z przysłowiowym jajem, sukces murowany! Może uda ci się stworzyć internetowy wiral!
nie zapominaj o monitorowaniu aktywności, sprawdzaj, ile osób loguje się na platformie i ile korzysta ze szkolenia. Bądź czujny. Jeżeli zauważysz, że większość z nich wychodzi z kursu w trzeciej minucie, coś jest nie tak z samym szkoleniem. Nie wiesz co? Zapytaj personę (krótka ankieta?)
jak już monitorujesz aktywność, to wysyłaj maruderom przypomnienia i zajawki kolejnych szkoleń. Raz na jakiś czas – cyklicznie – przygotuj newsletter edukacyjny. Nie zapomnij go wysłać ????
zorganizuj spotkanie (online) z ekspertem merytorycznym lub …uwaga – z zespołem e-learningu (pokażcie się, ciężko pracujecie na swój sukces!). Zmieniaj formę komunikacji, poprowadź raz na jakiś czas, zapowiadaną wcześniej sesję question & answer. Daj ludziom odczuć, że ich opinia jest ważna i że mają wpływ na kształt szkoleń i ich tematykę.
bądź aktywny, różnicuj formę przekazu (i samych szkoleń), DZIAŁAJ!