30 marca 2023

Marketing motywacyjny, czyli dlaczego warto promować e-szkolenia?

Praktyczne wskazówki Autor: Iwona Wieczorek

Twoja platforma może być pełna świetnych szkoleń, interaktywnych wideo czy nawet odjazdowych podkastów. Może być intuicyjna w obsłudze i bogata w zasoby zaprojektowane zgodnie z zasadami metodyki. Ale co z tego, jeżeli nie wypromujesz odpowiednio e-learningu i nie przekonasz pracowników, że warto jest zainwestować czas i wysiłek w korzystanie z dobrodziejstw współczesnej e-dukacji. Jak wypromować e-learning?

 Warto wykorzystać kilka poniższych wskazówek, traktując odbiorców szkoleń jak … klientów:

  • sprawdź, czy na pewno dobrze wiesz dla kogo robisz szkolenia i kto jest twoją grupą docelową. Jakie ta grupa ma potrzeby (niby oczywiste), co ją motywuje? W jakich warunkach ci ludzie pracują, na jakich urządzeniach będą korzystali ze szkoleń. Sporo informacji na ten temat znajdziesz w innych publikacjach na naszej e-wiedzy. Poszukaj, poczytaj, dopytaj: po prostu musisz wiedzieć, dla kogo pracujesz!
  • wytłumacz pracownikom językiem korzyści, dlaczego powinni zainwestować godzinę, dwie lub trzy w e-learning. W czym im pomoże wiedza w nim przedstawiona, jakie problemy rozwiąże, jakie prace będą łatwiejsze? Ważny jest zrozumiały komunikat, efektem powinna być myśl: ok, to szkolenie jest dla mnie! Wchodzę!
  • pokaż ludziom teaser, zajawkę szkolenia, jedną ze scenek lub infografikę, która jest jednocześnie mapą kursu. Buduj oczekiwania na bazie świetnych realizacji, ale pamiętaj też, że te oczekiwania muszą być spełnione.
  • nagrywaj testymoniale video, krótkie mini wywiady z osobami, które są zadowolone, że zapoznały się z kursem, niech powiedzą w czym im pomógł. Takie wideo świetnie sprawdza się w działaniach promocyjnych, newsletterach, kanałach społecznościowych. A gdyby jeszcze były zrobione z przysłowiowym jajem, sukces murowany! Może uda ci się stworzyć internetowy wiral!
  • nie zapominaj o monitorowaniu aktywności, sprawdzaj, ile osób loguje się na platformie i ile korzysta ze szkolenia. Bądź czujny. Jeżeli zauważysz, że większość z nich wychodzi z kursu w trzeciej minucie, coś jest nie tak z samym szkoleniem. Nie wiesz co? Zapytaj personę (krótka ankieta?)
  • jak już monitorujesz aktywność, to wysyłaj maruderom przypomnienia i zajawki kolejnych szkoleń. Raz na jakiś czas – cyklicznie – przygotuj newsletter edukacyjny. Nie zapomnij go wysłać ????
  • zorganizuj spotkanie (online) z ekspertem merytorycznym lub …uwaga – z zespołem e-learningu (pokażcie się, ciężko pracujecie na swój sukces!). Zmieniaj formę komunikacji, poprowadź raz na jakiś czas, zapowiadaną wcześniej sesję question & answer. Daj ludziom odczuć, że ich opinia jest ważna i że mają wpływ na kształt szkoleń i ich tematykę.
  • bądź aktywny, różnicuj formę przekazu (i samych szkoleń), DZIAŁAJ!

Polecane

Treści, na które warto zwrócić uwagę